Sunday, February 28, 2010

Ikhlas & bersihnya hati kanak2...

Disuatu petang yang damai... anak2 ibu dah siap minum petang ngan kueh lapis merah kat atas tu & duduk lepak2 bersantai ngan ibu. Dalam dok duduk bersantai tu bunyi ting tong.... (loceng rumah).... diam seketika... ibu malas nak layan sbbnya kekadang ada bebudak baik ni... nak naik tangga tu deyrang sesaje tekan loceng umah sambil lalu... Sekali lagi, ting tong.... hah, ada org la tu bukan sambil lalu! hehehe... ibu pon suruh la alang gi tgk sape yg dtg!

Alang panggil masuk tetamu cilik 3beradik... hehehe... rupanye anak jiran msia datang nak main ngan anak2 ibu.... bukan main suke anak2 ibu! kawan datang umah...

Kata si kakak : acik faridah, kakak baru main kat rumah kawan kat tingkat 5, ni mai nak main cni pulak, boleh?

Hehehe... ibu jawab : boleh...

Kata si adik kedua : acik faridah, onaka suita...

(Alahai anak comel... kesiannya... ni mesti letih main kat rumah jiran atas tadi smpikan dah terasa lapar...)

Ibu pon tanya : nak makan nasi? si kakak geleng... nak makan kueh? si kakak & si adik2 ngangguk serentak sambil tersenyum... ibu pon tersenyum gak!

Ibu pon jamu la Kueh Lapis (sib baik ada lagi...), resipi leh tgk SINI.

Ibu tanya nak minum air teh ke sirap... si kakak jawab nak air sirap! Sambil minum tu, kakak cakap kalo air pinku lagi sedap... (mula tu ibu pon pelik gak, air pinku... ooo, rupanya air sirap bandung)

Alahai anak comel, siannya... kebetulan pulak susu dah abis kat umah acik faridah... (baru pesan ngan mr hb balik skul nnt suruh sggh beli susu)

Lepas dah siap makan, anak2 comel sambung main semula ngan anak2 ibu... Ibu pulak dok ngemas2 apa yang patut sambil tu terfikir la... betapa ikhlas & bersihnya hati kanak2... kanak2 tak pernah berselindung apa yang tersirat difikiran deyrang... deyrang ikhlas bercakap apa yg terlintas dihati...

7 comments:

♥LOVE2COOK♥ said...

Hi KakFae...cantiknya kuih lapis akak tuh! Love teringin plak nak makannya! hehehe...:)

Kids are innocents!

akhis said...

~xde gmbr diorg ke acik?

kin hashim said...

salam k fae, terima kasih singgah 'umah' saya :). salam kenal2 juga drp saya. Kalau tak silap, akak ni duduk satu tempat dgn zaiti/rizal kan?

btw, cantik kue lapis akak...lama tak makan kue lapis. saya tak penah buat kue lapis, macam leceh je..nak melapis2..hehhe..

kak ina kl said...

alam fae..wah seronok tgk kuih lapis ada kat jepun...luper nak tanya..lama lagi ker kat sana? ikut hb sambung belajar ker?

openid said...

Salam KakFae,
Alahai adik cilik letih main ye... mujur acik Faridah ada kuih lapis nganair sirap... acik Ijan pon nk jugak.hehee

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網

蛋餅不加蔥Amber said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Scenery