Saturday, February 27, 2010

Bayangkan ala2...

Ni minum petang ibu sekeluarga... minum petang yang agak terkocoh2, mau taknye... Ok, meh ibu nak bercerita skit! Mulanya tu... tengok semua (anak2 & mr hb) dok bersantai je. Ibu pon nak buat la projek donut ala2 donut berlin gitu.... Dalam dok sibuk2 kuarkan apa yang patut, mr hb datang cakap jap lagi lps solat asar nak kuar gi beli barang dapur...

Ok la, ibu cakap je la jap lagi ibu listkan barang yang nak dibeli. Sekali mr hb cakap kuar sume la... sian kat anak2 x kuar mana! Alahai... ibu baru je plan nak buat donut! Kalo wat donut nie makan masa skit nak biarkan doh naik la... itu la... ini la... hahaha... alasan je tu! Sebenarnye ibu pon menggediks juga nak kuar... x puashati kalo harapkan mr hb gi beli barang dapur, jap lagi mau ada yg salah. Macam aritu, suruh beli kacang buncis... gi beli kacang panjang!

Kerling tgk jam kat dinding tu, emm... xsempat nak buat donut nih! Last2 jadik roti je la... bahan2 yang dah kuar tu pon sama je cam nak wat roti! Hahaha... senang keje, xyah nak tunggu doh naik 2-3 x ganda ke... apa ke... Sempat juga la ibu sekeluarga makan Roti Cekelat ni... (bayangkan ala2 donut berlin la... ahaks!). Hajat dihati nak wat donut tup2 jadik roti la pulak!

Hah! dah terkuar2 inti cekelatnye tu.... punya nak cepat la...

Kita zoom in skit! Mmg lembut... walopon buat dalam masa yg terhad sbb mr hb siap bagi masa hah! (salahkan cik abe la pulak! hehehe....). Pakai resipi roti asas & sumbat inti cekelat je kat dalamnya tu.

2 comments:

openid said...

Tak dapat donut berlin, dapat loti gebu nie pun kite rela kak fae.hehehe

ijan

indahhouse said...

salam kak fae,
wah, dpt jalan2 tu, takde donut berlin pun takpe. pas kat roti inti cekelat kat saya jugak.

Scenery