Monday, February 15, 2010

Mai dari jauh....

Salam senin sume.... rindu rasanye! Al maklum la... kalo ujung minggu tu mmg x sempat ibu nak ngadap pc nih! Dok melayan kerenah anak2 je la...

Hari ni pon, dok bz ngan alang, acik & acu plak! Cuma along je la yang gi skool. Alang & acik oyasumi... cuti ganti sbb ari sabtu lepas yochien deyrang ada buat bazaar & pameran hasil kraftangan anak2. Nak ngadap pc ni pon sambil dok jerit2 kat deyrang gak la.... hahaha! (ibu depa jadik tarzan kejap).

Orz Mifalfil

Ok la, ibu pon xleh celoteh panjang. Jom kita makan duluuuu..... Kite pekena nasi Orz Mifalfil pulak! Mai dari jauh tu... dari Egypt nun! Masak nasi nie... bau harum semerbak satu umah! Bau beras yang digoreng.... Ibu dapat resipi nasi ni dr kawan egypt... dia dh lama balik negara dia pon & skrg nih dok bermastautin kat UK pulak! Thanks to sis Rihab.

Ayam Masak Merah

Sup Ayam

Kalo ikutkan menu dr sis Rihab... makan ngan lauk ayam terong. Tapi kat umah xde stok terong la pulak! Jadi ibu wat Ayam Masak Merah aje la... & Sup Ayam untuk anak2 ibu yg xmau lauk pedas.... Nanti bebila, ibu buatkan ayam terong tu plak! Baru kena set menu Egyptian Cuisine.

Orz Mifalfil

  • 4cwn Beras
  • 1sk Garam
  • Lada Hitam
  • Minyak
1. Goreng 1cwn beras dalam minyak hingga warna keperangan (golden brown).

2. Setelah agak perang, tapis keluarkan minyak.

3. Masukkan kedalam periuk nasi beras yang digoreng tadi bersama beras selebihnya dan juga garam & lada hitam. Gaul sebati & masak macam biasa.

4 comments:

♥LOVE2COOK♥ said...

Alamak ayam masak merah tuh nampak sedap sangatlah kakFae! Mmg buat Love terliur...huhuhu! :D~~

Nasi pun nampak bes, semua nampak bes! Untungnya ur kids! ;)

openid said...

salam kak Fae,
Cantiknye gambar-gambar nasi dan lauk2 tu. Memang mengancam la set nasi tu..letak lada hitam jadi kaler mcm tu ek..cantikkklaa kak :)

ijan

eynda said...

Aduhh...terliur la tengok lauk pauk tu....

♥LOVE2COOK♥ said...

KakFae, silakan ambik award dari love ye :) tks kak!

Scenery