Saturday, February 27, 2010

Rezeki dipagi hari...

Pulut Kuning & Kari Daging

Cuti skul ujung minggu, lepak2 la kejap! Malas nak masak awal2 mcm weekdays. Kalo tak.... lepas subuh tu, dah kelam kelibut ibu dok bersilat kat dapur nak siapkan segala sarapan & bentou anak2 + mr hb.

Hari ni, rilek la skit boleh la berlengah2 nak buat sarapan & xyah siapkan bentou... Dok tengah berpikir nak wat sarapan apa, tetiba bunyi ting tong... Aik, sape la yang dtg pepagi hari ni... Along yang gi tengok sape tekan loceng tu...

Baru ibu dok intai2 dalam esbok nak kuarkan bahan2 nak wat udon je la... Along sengih2 dtg kat ibu siap ada pinggan kat tangan la hah! Along cakap, sumayyah bagi....

Alhamdulillah... rezeki dipagi hari... Tak jadi la ibu nak buat udon, simpan balik la bahan2 tu sume... Rezeki dah ada depan mata, xyah nak masak dah!

Terima kasih zaiti (jiran msia) bagikan Pulut Kuning + Kari Daging... Kenyang ibu sekeluarga pekena pulut kuning pepagi hari... alhamdulillah... (lagi lepak la ibu... hihihi)

3 comments:

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Fae,
Alhamdulillah...Murah rezeki..Haaaa kalo cam ni dah boleh dah berobat ni...dah ada pulut kuning dah ni....Ayam bakar, mana ayam bakar...? he he he...

ain said...

Alhamdulillah rezeki tu, ain pun sama gak hr ni, baru ura2 nk buat ns ayam, tup tup adik call ajak mkn kat umah dia, gembira sakan masukkan ayam semula dlm freezer!

openid said...

Salam Kak Fae,
Rezeki di pagi hari ye kak.. alhamdulillah... sedap pula tu makan pulut kuning dengan kari...

ijan

Scenery