Sunday, August 23, 2009

Sian Alang

Arini, menu kat umah nie xde nasi yea.... Kita makan mee & sayuran je la...

Oleh sbb dah masak Mee Rawon, kira mcm berat gak ar... so ibu pon xmasak nasi dah ler.

Masa berbuka tu, alang tanya nasi mana ibu? Aduhai, sian lak kat anak ibu.... Ibu lupa la pulak yg anak ibu sorang nie, nak berbuka mesti nak nasi je.... Ala alang, ibu xmasak nasi la... kita makan mee ngan gado2 je erk! Sib baik alang faham. TQ alang...., cayang anak ibu nih.... nnt sahur ibu masak nasi erk! Apa lagi, anak ibu pon pulun je la makan Gado-gado Utara ni....

7 comments:

CikMin said...

salam k.fae...wah..ada gado2 utara ek kt jepun...cikmin nak citekan bazaar kt sini kan..ntah menda2 la cikmin tgk..klu ayam panggang tu sampai 10org jual..roti john gan murtbak pun sama..tp gado2 xde lak org jual..huhuhu...alang tu sama mcm anak cikmin yg lelaki ni..mmg tekak cari nasik gak..

Cikgu Adham said...

waw... slm kak.. makanan apa ni? nmpak sedap? heh heh.. kalo jual kat bazaar di semenanjung malaysia.. mmg kejap je abis licin...

ain said...

kat umah ain pulak..nasi mmg tak laku waktu buka pose. mmg pening kepala nak mikir apa yg nk di masak. nasib baik buka buffet kat luar aje. senang!!!

psst...sedapnya gado2 tuuu!!!!

blogresipi said...

Salam Kak Fae. kite pon tak leh takde nasik jugak! hehhee

alimaz said...

salam kak fa'e sedap la nampak....kitorang beli ja..tak sempat nak masak...balik keja dah pukul 6.00 mana nak sempat...hari minggu ja la nak bleh masak pon....

c-idah said...

mee rawon tu sedapnye kak....

Fa'e said...

cikmin - jelesnye dengar owg citer bazar ramadhan nih! xpe, kalo camtu...balik nnt saye jual gado2 la pulak kat bazar tu yea...hehehe

cikgu - tu ar...nnt balik leh meniaga la akak! hehehe... bestnye kalo dpt memborong kat bazar ramadhan...

ain - huwwaaaa....jelesnye dengar deyrang siap gi berbuka buffet kat luar...nak ikut!

ijan - ijan mmg ar len citer, ada owg kat dlm tu....hehehe. anak kak fae yg len xkisah cuma alang je...mesti nak nasi gak!

alimaz - xpe, kat sana nak makan apa sume blh dpt kat bazar ramadhan tu...len la akak kat cni, rindunye kat bazar ramadhan tu....

idah - mee rawon tu senang je! pakai rempah segera dr indon...hehehe, keje mudah!

Scenery