Tuesday, July 14, 2009

Kering Kontang

Dengan cuaca yg panas camni, idea nak memasak pon jadik kering kontang! Tapi tak kan nak biarkan perut kering kontang gak! Tgk dlm esbok ada sotong, emm... masak sotong je la kot! Ok gak...jadi la Sotong Masak Sambal Cair.

Tak kena gak kalo nak makan x de sayur kan... Tgk lagik skali dlm esbok ibu nie, sayur apa yg ada erk! Hah...ada kobis, ada ninjin, ada kacang buncis...boleh la, buat je lah Sayur Campur Goreng Kicap.

Ini je la menu ibu sekeluarga....alhamdulillah atas rezeki yg diberikanNya...aminn. Abis utk ari ni, esok kite pikior len pula lah yea....

4 comments:

ain said...

sedap tau sotong msk sambal. esok pagi dh boleh buat ns lemak pulak. mkn ngan smbal sotong.

blogresipi said...

Senang ke nak dapat sotong kat Japang ni kak? macam selalu jugak org japang masak sotong neh..heheh (jeles lak kite) :D

eynda said...

Walaupun simple tapi sedap...tambah2 masakan ibu :-)

Fa'e said...

kak ain - hehe, kak ain dah licin malam tu jugak! x sempat esok pagi dah...

ijan - aah, kat cni melonggok je sotong fresh nie...nape ijan, kat sane x de jual sotong ke? alahai siannya dia...

eynda - betul...betul...betul....

Scenery