Tuesday, July 14, 2009

Dia datang

Dia datang...dengan lenggang lenggoknye....Ahaks! kite nyanyi skit bila dtg mood 'M'....

Kali nie, ibu nak letak gmbo sarapan + minum petang je la....mood M tu datang dgn lenggang lenggok, tu yang buat ibu pon melenggang melenggok jugak lah yea... Masak pon ala kadar je la!

Jom la kita makan sowang skit apa yang ada....hehehe...cuma ada Agar2 Roti Batik & Cucur Jagung je la....ok lah kan, sekurangnya ada menda jugak nak dimakan!

Agar Agar Roti Batik

1buku Roti (kecil)

1bgks Agar-agar (kecil)

4cwn Santan

2senduk Gula (blh kurangkan)

2biji Telur

31/2cwn Air

1/2cwn Serbuk Koko/Milo

1. Rebus agar-agar hingga larut.

2. Koyak2 roti. Kemudian kisar bersama santan & telur.

3. Setelah agar-agar larut, masukkan bahan kisar.

4. Bahagi kepada 2 bahagian. 1 bhgn dicampurkan dgn koko/milo.

5. Tuang ke dalam bekas secara berselang seli & sejukkan didalam peti ais.

6. Dekiagari.

* Resipi atas permintaan dik afiq...

6 comments:

::@FiQ said...

resipi puding tuh bak mai meh! nk terai.. nmpak cm lemak manis merdu jer tuh...hihihihihihi

ain said...

sedapnya puding batik tu fa'e. kasi akak seloyang boleh..???hehehe

Fa'e said...

afiq - ok, akak dah hupdet resipinya. terai jgn x terai...

kak ain - bolehhh saje kak ain, tp kena mai nihon dulu la...he3

blogresipi said...

Rajin akak menguih.. kite takde minum2 petang dah... terus ke malam. heheh...pakej jer terus :D

c-idah said...

idah ambik resepi nie ye kak..
cam sedap jek..
nak cuba watlah..

::@FiQ said...

i buku roti kecil camne yer kak??

Scenery