Friday, July 3, 2009

Kani

Habaq mai...ade sesape yg x suke makan kani? wuish...rasanye xde kot! esep yg elegik ar...atopon yg malaih! hahaha....kena kat btg idung ibu sendirik! Kalo tgk mr hb pegi sakana senta & bawa balik kani....huwaaaa, berchenta betoi ar....bukan apa, bab nak masak tu x kisah ar tp bab nak makan tu hah! Bukannya depa nak kopek sendirik terpaksa la ibuuuu jugak yg kene kopek kuarkan isinya! Kite punya la amik masa nak kopek tu, tiba2 depa makan x smpi 5 minit...licinnnn...dah tu nasinya x luak pon! tu yg buat ibu lagi hot dimusim hot nih! Tapi apa2 pon x kisah lah asalkan mr hb & anak2 ibu gumbira.....makan nasi berlaukkan Ketam Masak Lomak sempoi ibu ni.

5 comments:

Rinna said...

Simple nampaknya masak lemak kotam tuh.. tapi mesti sedap kan.. :)

Fa'e said...

rinna, namapon dah ketam masak lomak sempoi...mmg sempoi je la!

kalo meriahpon, bukannya anak2 nak makan! kite jugak yg kene abiskan....deyrang nak ketam tu je. kalo nak rebus je...emm, kite pulak yg x bape nak minat! hehe...mcm2 ar alasan...

ticnube said...

ketamm ke tuh sis... besoo nye.. sis ajo den ngomong jepun.. :)

blogresipi said...

Kotam pun ado di Nipon nie eh Emi? hantaq mai cini sekoq dua bleh? heheh

blogresipi said...

Silap taip la Kak Fae.. sowrie2... Nipon2 nie tertukau pulak :D

Scenery