Tuesday, March 23, 2010

Sotsuenshiki

Alang dengan sijil tamat tadikanya

Omedetou alang, Muhammad Akmal Hazim!

Tadi pagi alang dah tamat dari youchien (tadika). Ibu, abah, acik & acu sempat la luangkan masa gi tgk sotsuenshiki (kindergarten graduation day) alang kat fujimi youchien. Cuma along je la yang tak ikut serta sbb along masih sekolah. Acik pulak mmg cuti la sbb youchien yg sama...

Sessi penerimaan sijil

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar... Ibu terharu sgt tgk sotsuenshiki tu... kebanyakkannya ibu2 semuanya mengalirkan air mata termasuk la ibu.... Air mata gembira, bangga dengan anak masing2! Anak2 dah membesar, dah tamat tadika & dah nak masuk sekolah 1 nensei (darjah 1).

Tersentuh ibu2 yg duduk kat dalam dewan tu, dengan irama yg syahdu, cerita2 mengimbas kenangan anak2 sepanjang mereka membesar bersama, belajar bersama, bermain bersama & mcm2 aktiviti lain yg mereka lakukan bersama... Ada juga ucapan dr sensei, ucapan dr anak2, nyanyian dari mereka... pemberian sijil tamat tadika, pemberian otegami (surat) untuk okasan (ibu) & pemberian bunga utk sensei (cikgu). Menarik sangat kalah konvo ibu abah dulu2...!

Ibu mula terkenangkan saat2 lahirkan alang disini 7thn yg lalu... thn pertama ibu jejakkan kaki kat bumi sakura ni! Alang membesar disini, mula kehidupan disini, sekolah disini sehingga la sekarang ni tamat tadika & dah nak masuk 1 nensei... sayu & tersentuh sgt hati ni! Semuanya akan jadi kenangan indah ibu sekeluarga....

14 comments:

eynda said...

Comelnyer uniform alang :-)

umi_e said...

Tahniah!

*Kenangan terindah*

openid said...

Alhamdulillah..dah besar dah Alang.. bila teringat masa dia kecik2 lagi mesti sayu kan kak... kite yang baru sikit pengalaman pon asik mengalir je airmata bila teringat masa2 mikael baru lahir dulu :)
Ijan

Kamalia said...

tahniah alang..dah bsr pun..sy pun xsbr nk anta ank sy ke yochien bln 4 ni..sedih pun sedih gak..:)

MamaFaMi said...

Tahniah Alang... Dah graduate Tadika...

Alimaz-Kembara Terasing said...

cepatnya graduate

E-na Zarina said...

Tahniah Alang! Nanti balik sekolah kt mesia yer...k.Fae mai lah jln nagoya sblm balik..

♥LOVE2COOK♥ said...

Hi KakFae...hru dearie??? long time no see! ;)

Wow congratz Alang!!! Love tunggu my son graduate dari tadika this year gak...

Akak nak balik mesia ker???

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tahniah along bila nak bersunat

蛋餅不加蔥Amber said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

blender46 said...

Hi everybody,
please check this homepage: Progs, Tools, Games, For Free!
Lots of interesting stuff to find, so don't miss it!
Enjoy!
blender
http://www.hartung-media.de

julie^beth said...

congrats alang! kenangan terindah utk parents adalah bila anak2 berjaya.

[S]itie [B]Um [B]Um said...

wah..bestnye duduk kt jepun. Dulu kt universiti ade amik subjek jepun. tp 1 sem je la. tergeliat lidah nk nyebutnye..

Hoppe said...

Congrats for the graduation. If you have a plan to celebrate it in Berlin please check appartment berlin for your accommodation!

Scenery