Tuesday, January 26, 2010

Abis Sudah Riwayat...

Hah... nak menghabiskan ubi punye kes la nih! Ada 2 ketui lagi ubi yang besau gedabak tu! Ibu pon buat la Coq Badak pulak (resipi leh tgk Sini), pakai seketui je... sebabnye anak2 kureng skit coq badak nih! Pedas kata deyrang. Ibu buat utk ibu & mr hb je la...

Cucur Badak

Untuk anak2 yang xmau makan coq badak tu... seketui lagi ubi tu ibu buat goreng je utk deyrang. Tengok la keje anak2 ibu, nak jugak makan ubi goreng tu cicah ngan mayonis! Pelik gak kan... kalo ibu suke cicah ngan sambal kicap, yang anak2 pulak suka cicah ngan mayonis....

Abis sudah riwayat ubi keledek besau gedabak tu... Len kali kita beli lagi ekk!

4 comments:

Am-flora said...

sedapnya cok badak tu! kita pun suke cuma jarang benar mmbuatnya.., kat sini kalau sebut ubi jer, ubi kayu tau, keledek lak kita sebut keledek, tu yg confius sikit tadi, ingatkan ubi kayu?

♥LOVE2COOK♥ said...

Gosh, Love suka sgt cucur badak!!! Pls gimme some! ...:(

ain said...

sungguh pandai betul fae mempelbagaikan keledek.kalau ain lah, ada belen...sampai dah tak elok dok simpan aje.hihi

blogresipi.com said...

Salam Kak Fae,
ubi goreng pun cicah mayonis ek..hehe..macam2 ye diorang.. :)
p.s cop mohor kak fae cun ler. ni baru original jepun.tp kite tak paham ler.hehe...ape tulis dlm tue ?

Scenery