Friday, December 25, 2009

Transform

Oh ho.... jom kita makan Bingka Roti Transform nie.... Sedap wooo, kes masuk bakul angkat sendiri, ecehceh.

Kulit roti yang melambak buat sandwich semalam tu, sayang pulak nak buang! Maka ibu pon men 'transform' kan la jadi bingka roti nih! Tu pasal ar ghona dia cekelat semcm je! Kalo bingka roti owg len mesti putih kuning2 gitew... hentam saje la... asalkan x bazir kulit roti tu!

Ibu buat separuh adunan je, sebabnya kulit roti tu x byk mana pon! Resipi asal amik kat mana ekk! Ibu nih dh tua ar... lupa pulak ibu cilok kat umah sape! Minta ampun ye kat tuan yang empunya resipi nih... & minta halal jugak yea...

Bingka Roti Bakar
  • 1buku Roti Kecil
  • 3cwn Santan
  • 3biji Telur
  • 1cwn Gula
  • 1/2sk Garam
  • Sedikit Esen Vanila
  • Bijan untuk hiasan
1. Kisar kesemua bahan2 kecuali bijan.

2. Masukan kedalam loyang pembakar, hiaskan dengan bijan.

3. Bakar pada suhu 180C selama 30 - 40 min.

3 comments:

ain said...

ain pun lebih suka guna kulit roti utk buat puding roti. rasanya mcm lebih garing gitu!!!

TintaCyber/DapurkuBerasap said...

a'kum..kak Fa'e...first time tngok bngka Roti...sedappnya..masuk list utk dicuba...:)

ijan blogresipi.com said...

GUna kulit roti memang best jugak kan kak... kite pun kadang kalau sayang nk buang transform transform gini la..jimat hehehe :)

Scenery