Thursday, December 24, 2009

Al kisah...

Pernah satu ari tu along tanya " ibu, nape ibu x penah wat sandwich? "..... aik! terkulat2 ibu dibuatnye... ehh, ye ke? Seingat ibu selalu gak ibu buatkan utk deyrang bawa bentou bila kena hari yg menunya sandwich...

Ibu pon buat la Sardin Sandwich nie... Al-kisahnye, baru ibu paham nape along cakap ibu x penah buat sandwich!!! Bentuk tu yg menjadi masalahnya... hehehe, alahai anak ibu!

Biasanye ibu potong 4segi je, senang nak masuk dlm bekas bentou... Tengok kekawan yg lain sumenye btk 3segi, tu pasal along cakap ibu x penah buat! kihkihkih....

Besar betol pengaruh kawan2... nasib baik la, ibu ikut jugak menu sekolah untuk bentou anak2 (walopon x 100%), kalo tak mau deyrang bising cakap nape makanan deyrang x sama ngan kawan2 yg lain...

6 comments:

ain said...

wat a coincidence, ain pun buat sandwic je utk dinner mlm ni, tp sandwic tuna lah. sedap gak, kalau sandwic sadin, hubby ain nyer fav!!!

LOVE2COOK said...

Wow, Love pun suka Sardine Sandwich..want some! ;)

HaSue said...

hehee...lawak gak laa anak akak ni..maklum laa kak,sandwich selalu bentuk segitiga kan..kite x potong pun tau benda tu sandwich..rupanya budak2 ni kena ikut 'protokol' baru paham..ekeke

Gee said...

salam fae,

first of all, tq krn mendoakan akak tempoh hari. akak amat menghargainye.

sardin memang antara fav kat umah akak. kalau dekat, boleh lah fae hantar sepiring ye..kat akak..hehehe

indahhouse said...

Salam kak fae,
Kih kih. lucu anak2 kak fae ni. Nama lagi budak,kan? seme nak sama ngan kekawan. belom lagi masuk baju, pencil case, shoes.... hihi

Oh, kat sana ada menu untuk bentou ya. bagusnya skolah cenggitu.

Soda Hikari said...

hihihi.. macam tu lak erk, yer la kan, biasa budak2 ni tau bentuk tapi bila kita ubah dorg dah tak tau, nati kalo soda ada anak, mesti mcm jugak agaknya, nak kene wat bentuk 3 segi, baru dorg puas hati.. hehe...

Scenery