Tuesday, May 19, 2009

Duren...Duren...

Hah! jangan tak tau no...apa, ingat kat Nihon xde jual durian ke? Cuba intai betul2...ni durian beli kat nihon laa...tapi bukan la durian kampung mcm kat msia tu...ni durian import dari negara jiran...

Semalam gi shopping skit barang2 dapur, nampak la durian nie...so trus capai tanpa pikior pjg! Sebab pe? Sbb murah la...biasanya mahal gilos! Anak2 bukan men suka lagik! Nak2 along tu, mmg hantu durian...Alhamdulillah, oishikatta!

Tq abang...nanti boleh la kita gi ngintai lagik yea...kalo masih ada rezeki, boleh ar rembat lagik! nak buat kuah durian lak, makan ngan pulut! oishi sooo....

6 comments:

+ akhis + said...

~waa...
~durian...!!!
~kita mkn durian ari tu pas exam paksu yg beli masa balik umah atok...
~teringin nk mkn puas2...
~thn lepas kita beli 3biji durian kat pasar mlm sg dua...masa tu kat usm laa...
~abis 19 ulas kita mkn...hehehe...
~mmg btul2 pesta durian...

AfiQ said...

ehh kak sjibik jer?? ckop ker??
hheheheheheh

ain said...

syok le dpt mkn durian kat sana?? kat sini katanya july baru start musim durian. anak2 akak semua hantu durian!!

Fa'e said...

akhis - besnye kalo ada kat umah atok, blh makan sepuasnye....kat sana dah musim durian ke?

afiq - mmg xcukup pon! tp blh la sekadar nak lepaskan windu..lagipon dah makan byk bulan 3 lepas masa balik cuti2 msia...

ain - ok la setakat nak merasa tapi xde la semewah kat msia...hehehe...kalo dapat makan durian kampung lagi sodap! bukan setakat anak2 je yg hantu durian ni, sekali ngan ibu abah pon sama...hahahaha

lie_nurulz said...

kak fae,sedap x rasa durian tu kak..

nurul ngidam tau nak makan durian ni,ada gak beli kat hk nih...
tp rasanya mcm apa je..
mangko habeh...huhu..

Fa'e said...

sedap nurulz...mcm kat msia gak! oo...agaknya nurulz terbeli yg xbape masak betul! biasa la nama pon durian import!
laa...siannye dia...ngidam la pulak! sori la, nak antar jauh la adik oi...xpe suruh hb gi carik lagi...
kalo terkena yg mangko lagik, buat kuah doyan je la jawabnya...sedap gak makan ngan pulut!

Scenery